Tuesday, March 13, 2012

Pengorbanan Seorang AYAH !

Assalamualaikum warahmatullahiwabarukatun n selamat malam semua =) ok straigh 2 the point ok , td tgh ari kan hujan , time tu lak aku nak g keje , aku xtao la nape la malang menimpa aku ari nie , first time nak g keje tu hujan selebat lebat nye , then terpakse la masuk keje lmbt , aku rase lmbt 1 jam lebih dowh ! terok terok terok , pastu mcm dah pukul 2 hujan dah stop la , aku pon pk la ade harapan nie aku nak g keje , tibe2 je time ayah dah setup2 nak gerak dah , hujan turun lebat balek , aku pon dah termenung dah kat kerusi luar umah tu , ayah dah tnye aku , " cam ne nak g keje nie ? hujan " , aku senyap je laaaaa ~ then ayah pakai la baju hujan , n ayah suruh aku pakai jaket supaya t baju aku tak basah laaa , tp aku ckp " xpe la , alang pakai topi je laa , ttup kepale jee " , so , ayah pon ok laaa , so kite org pon memula kan perjalanan kite , then bile kuar je dari taman aku , tayar moto lak pancit , aku xtao cam ne bole pancit ( bukan sebb aku yeeee ! ) , ayah pon benti la kat tepi , sebaek kat tepi tu ade bus stop , dduk la kejap kat situ , ayah dah termenung dah pandang moto nye tuu , aku lagi laa berjuta juta kali termenung , aku dah kesian kat ayah , dah la hujan lebat time tu , dgn taya moto pancit lagi , nak hantar aku g keje lagi , pastu ayah nak g keje lak , ishhhhhh ! pastu ayah patah balik , aku ingat ayah balek uma balek , rupe2 nye ayah g mintak tolong kawan ayah suro anta aku g keje , aku x expect langsong ayah sampai buat cam tu , lepas tu , aku naek je la kete kawan ayah tu , lagi pon aku kenal pak cik tu gak , die anta la aku sampai la aku kat tempat keje , dlm perjalanan nak g keje tu , aku pk je " mcm mane la ayah nak g keje nanti ? dah la jauh , xkan la ayah g keje dgn keadaan moto cam tu ? bahaya kotttt ! " so , dari kesah aku nie aku just nak bg tao je yg ayah sanggup berkorban ape2 je untuk menjaga anak nyee , walaupun die dlm kesusahan , walaupun kadang2 kite selalu rase mara or xpuas hati dgn ayah kite sebb ayah kite marah dekat kte , tp ayah kite tak pernah rase mcm tu dgn kite , sebenar nye dorg marah tu sebb dorg sayang kan  kite . dari nasib yg menimpa aku ari nie , aku sedar yg ayah sanggup berkorban ape sahaje untuk anak die . jadi HARGAI LAH PENGORBANAN SEORANG AYAH ! terima kasih yang tak terhingga ayah !

P/S : Alang SAYANG ayah <3



Everyone has their own opinion ! =D

1 comment: